Ieder bedrijf en iedere branche is anders. Voordat wij gaan kijken hoe de boekhouding vorm gaat krijgen, gaan wij een gesprek aan met de klant. Hierin wordt gekeken hoe momenteel de administratie eruit ziet, waar mogelijke knelpunten zitten of kunnen ontstaan en hoe de boekhouding efficiënter en effectiever verzorgd kan worden.
Wanneer een ondernemer besluit klant te worden bij JDL Financial Services dan ontvangt hij of zij het gehele pakket. Hierin zit het verzorgen van de administratie inclusief aangifte omzetbelasting en indien nodig aangifte vennootschapsbelasting, het verzorgen van de aangifte inkomstenbelasting (inclusief partner indien aanwezig) én ongelimiteerd advies. De klant kan ons voor vragen en advies benaderen via telefoon, e-mail of app. Alles is mogelijk. Dit allemaal voor een lage vaste prijs per maand.
In grote lijnen komt het erop neer dat er twee mogelijkheden zijn; de administratie wordt grotendeels verzorgd door de klant zelf of de administratie wordt volledig uitbesteed.
Wanneer er gekozen wordt om de regie zelf in handen te houden adviseren wij het gebruik van de door ons op maat gemaakte Excel bestanden; een bankboek, kasboek, autokosten registratie en urenregistratie. Deze laagdrempelige manier zorgt ervoor dat de klant, naast de lage kosten, zelf op de hoogte blijft van hun eigen bedrijfsvoering. Op deze manier willen wij zorgen voor een stuk bewustwording. De klant stuurt eenmaal per kwartaal de Excel bestanden op. Deze worden gecontroleerd en vervolgens wordt de aangifte omzetbelasting gemaakt. Het tarief voor dit pakket begint vanaf € 75,- per maand.
Een andere optie is om de boekhouding uit te besteden. In dit geval wordt er een administratie aangemaakt in ons boekhoudsysteem Twinfield. Vervolgens wordt er een automatische bankkoppeling gelegd met uw zakelijke rekening. Op deze manier worden automatisch de mutaties die plaatsvinden op de zakelijke rekening ingelezen in ons boekhoudsysteem. Deze worden vervolgens door ons verwerkt en eenmaal per kwartaal wordt de aangifte omzetbelasting gemaakt.
Een verdere automatisering is ook mogelijk. Hiervoor maken wij gebruik van Basecone. Via Basecone kunnen facturen digitaal aangeleverd worden. Dankzij de real-time koppeling met ons boekhoudprogramma Twinfield kunnen wij de facturen doorboeken. Deze zijn vervolgens direct zichtbaar in Twinfield voor verdere bewerking. Ook is het mogelijk om via de mobiele app een foto maken van uw bonnetje of factuur en deze direct te verwerken in uw administratie. Alles digitaal en direct inzichtelijk!